^Atgal į viršų

 

Molėtų gimnazija

Lietuvių English (UK)

Naujienos

Debatai kaip naujas požiūris į mokymąsi

Molėtų gimnazijos mokinių ir mokytojų komandos nuo 2020 metų spalio 1 dienos iki 2023 rugsėjo 30 dienos  dalyvavo programos „Erasmus+“ KA2 bendradarbiavimo inovacijų ir keitimosi gerąja patirtimi tikslais strateginių tarpmokyklinių partnerysčių projekto Nr. 2020-1-IT02-KA201-079886 „Debating as a new Approach to Learning“ veiklose Suomijoje, Ispanijoje, Lietuvoje, Slovėnijoje ir Italijoje.

Šia programa siekiama paskatinti mokinius ir mokytojus naudoti Debatų metodiką kaip galingą ir efektyviausią mokymo/si priemonę, nukreiptą į pagrindinių ir universaliųjų įgūdžių siekimą: kritinis ir analitinis mąstymas, kūrybiškas problemų sprendimas, gebėjimas analizuoti, sintezuoti ir įvertinti įgytas žinias, kad galėtų pasiūlyti / prieštarauti / priimti konkuruojančius pasirinkimus, bendravimas ir komandinis darbas, užsienio kalbų įgūdžių gerinimas daugiakultūriame socialiniame kontekste, gebėjimas spręsti sudėtingus Europos visuomenės klausimus.

Taip yra plėtojamas ir skatinamas naujas ir veiksmingas požiūris į mokymąsi.

Labai džiaugiamės, kad mūsų gimnazijos mokiniai ir mokytojai turėjo galimybę mokytis debatavimo ir teoriškai, ir praktiškai užsienio šalyse. Buvo mokomasi viešojo kalbėjimo pagrindų, WSDC (World Schools Debating Championships) formato struktūros bei taisyklių, debatų temos pasirinkimo, informacijos rinkimo, argumentų formavimo, debatų strategijos, paneigimo/pasipriešinimo, debatų vertinimo.

Įgytas žinias dalyviai įtvirtindavo mišriose komandose  debatuodami pateiktomis aktualiomis temomis.

Įvairiausių formų užsiėmimai, kūrybinės užduotys, diskusijos aktualiomis temomis mišriose komandose skatino dalyvius bendrauti ir bendradarbiauti, tobulinti anglų kalbos žinias.

Ypač didelį įspūdį paliko Slovėnijos Ljutomer gimnazijoje vykusiame 21-ajame tarptautiniame debatų turnyre, kuriame varžėsi Bosnijos ir Hercegovinos, Kinijos, Kroatijos, Čekijos, Danijos, Izraelio, Italijos, Nyderlandų, Šiaurės Makedonijos, Lenkijos, Kataro, Slovakijos, Slovėnijos ir JAV komandos, stebėti aukščiausio lygio pusfinalio ir finalo debatai. Kinijos ir Italijos komandų-finalininkų debatai – puiki meistriškumo pamoka, po kurios dar susitikome  su žymiausiais Europos debatų teisėjais ir gavome naudingų patarimų.

Kiekvienoje šalyje veiklos buvo puikiai organizuotos. Po mokymo/si vyko daugybė ekskursijų, aplankytos įdomiausios vietos, dalyvauta įvairiausiose edukacijose, paragauta nacionalinių patiekalų.

Buvo galimybė projekto komandoms pristatyti ir savo šalį, regioną, mokyklą, tradicijas ir papročius.    

O vakarėliuose – tautiniai šokiai, dainos, žaidimai, patiekalai ... 

Neįkainojamos patirtys, neišdildomi įspūdžiai!

Apie projekto veiklas Slovėnijoje ir Italijoje detaliau:

https://www.gimnazija.moletai.lt/index.php/2-uncategorised/1493-lygiadienio-popiete-gimnazijoje-460

https://www.gimnazija.moletai.lt/index.php/2-uncategorised/1667-lygiadienio-popiete-gimnazijoje-631

Projekto veiklos Suomijoje, Ispanijoje, Lietuvoje, Slovėnijoje ir Italijoje suteikė dalyviams galimybę bendrauti su bendraamžiais  iš skirtingų kultūrų,  pažinti  šias svetingas šalis ir pristatyti savas, mokytis debatų.

Juk debatai  yra įdomus ir įtraukiantis būdas mokytis, skatina susidomėjimą ir motyvaciją mokymosi procese, gerina bendravimo ir įtikinėjimo įgūdžius, kurie yra naudingi tiek asmeniniame, tiek profesiniame gyvenime.

Šis projektas apjungė visus diskusijų metodikos aspektus ir pasiūlė mokytojams pirmąjį išsamų ilgalaikių tvarių diskusijų mokymo vadovą „Debating as a New approach to Learning, Interactive Students' Toolkit for Civic Learning through Debate“:

https://learningdebate.eu/

Parengtoje medžiagoje  sukurta ir aprašyta diskusijų integravimo į skirtingų tipų mokyklas skirtinguose ugdymo proceso lygmenyse ir skirtingose disciplininėse srityse metodika.  Rekomenduojame!

Dėkojame organizatoriams už suteiktą galimybę dalyvauti tokiame puikiame projekte.

                                                                                                                                               Valentina Zapolskienė

                                                                                                                                               Molėtų gimnazija

 

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą. Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai.

 

Copyright © 2024. Molėtų gimnazija  Rights Reserved.