Psichikos sveikata - tai emocinis, dvasinis atsparumas, kuris leidžia patirti džiaugsmą ir ištverti skausmą, nusivylimą, liūdesį. Tai teigiamas gėrio jausmas, kuriuo remiasi tikėjimas savo bei kitų žmonių orumu ir verte. Spalio 5-9 dienomis gimnazijoje vyko psichikos sveikatos savaitė, kurios tikslas buvo stiprinti mokinių psichinę sveikatą bei psichologinį atsparumą. Savaitės šūkis: BŪKIME DĖMESINGI VIENI KITIEMS, SAUGOKIME SAVO IR KITŲ PSICHINĘ SVEIKATĄ!
Gimnazistai emocinį intelektą ugdėsi kiekvieną dieną pildydami emocijų barometrą. Klasės valandėlių metu juos aptarinėjo, stiprino teisingo mąstymo įgūdžius, ieškodami žodžių, posakių, kurie juos įkvepia, motyvuoja, padrąsina kasdieniame gyvenime. Dailės ir technologijų pamokose mokiniai piešė, spalvino arba iš gamtos gėrybių kūrė mandalas. Pamokų metu buvo kalbama, kodėl svarbu rūpintis psichine sveikata, ypač šiuo nelengvu metu, kai mokykloje vyksta remontas, mišrus mokymas, pandemija pasaulyje, nes visa tai pareikalauja didesnių tiek fizinių, tiek psichinių jėgų prie to prisitaikyti ir kartu išlikti žvaliems ir darbingiems. Savo psichine sveikata rūpinosi ir mokytojai. Ketvirtadienį pertraukų metu degustavo „Džiaugsmo” ir „Raminančią” arbatas, ieškojo įkvepiančių minčių.
Ąžuolų alėjoje ant suoliuko (trečiadieniais ir ketvirtadieniais, po 2 ir 3 pamokų) mokinių laukė pokalbiai su psichologe Jūrate. Psichologė gimnazistams buvo paruošusi „Geros nuotaikos link” kelionės 5 užduotis (vokus), kurias jie galėjo surasti skirtingose vietose mokykloje, o atlikusių užduotis laukė psichologės siurprizas.
Penktadienis buvo šypsenos diena, o aprangos kodas - geltona spalva. Geltona spalva - ne tik įprasta emocinių šypsenėlių spalva, bet ir šilumos, šviesos, optimizmo, linksmumo, džiaugsmo, veiklumo, intelekto spalva. Geltonos spalvos aprangos akcentai gimnazijoje stiprino mokinių ir mokytojų optimizmo dvasią ir praskaidrino kasdienybę.
Gimnazijos psichologė mokinių tėvams išsiuntė sakmę „Laiminga mama”, kuri skatina ir tėvelius pasirūpinti savimi.
Tikimės, kad šios savaitės pokalbiai, diskusijos, veikla palietė kiekvieną gimnazistą ir mokytoją bei mokinių tėvus, paskatino geriau įsiklausyti į save, rūpintis savimi ir kartu puoselėti emocinio intelekto bei teisingo mąstymo įgūdžius, stiprinant savo psichologinį atsparumą.
Jūratė Laurinavičiūtė