Naujienos

Mokomosios ekskursijos Kaune

Paskutiniąją mokslo metų savaitę grupė antrų gimnazinių klasių mokinių vyko į edukacinę išvyką Kaune. Ši kelionė - tai strateginių tarpmokyklinių partnerysčių pojekto „My career in Europe“ dalis.

VDU Žemės ūkio akademijos Agronomijos fakulteto Agrobiotechnologijos laboratorijos lektorė dr. R.Masienė pasakojo mokiniams apie augalų dauginimą in vitro. Šio dauginimo tikslas – naujų veislių sukūrimas bei kiekybinių ir kokybinių augalo parametrų gerinimas. Gimnazistai turėjo galimybę susipažinti su mitybinės terpės ruošimo technologija. Mokiniai tapo tikrais mokslininkais: dirbdami laminare (tai įrenginys, darbo proceso metu padedantis išlaikyti sterilumą) – preparavo augalą - kalankę. Iš vieno kvadratinio centimetro  dydžio lapo, stiebo gabaliukų, įterptų į mitybinę terpę, galima išauginti naują augalą.

Pasimokę botanikos ir biotechnologijų subtilybių, molėtiškiai vyko į LSMU Farmacijos fakultetą. Gimnazistai klausėsi dr. doc. G.Kasparavičienės pasakojimo apie lūpų pieštukų gamybą bei, panaudodami skirtingų rūšių vaško, aliejaus bei riebalų, pridėję konservantų bei antioksidantų (vitaminų A ir E), patys pasigamino unikalius lūpų pieštukus.

Paskutinė ekskursijos dalis – karjeros specialisto L.Šablinsko paskaita apie studijų galimybes Sveikatos mokslų universitete. LSMU jungia Medicinos ir Veterinarijos akademijas, su septyniais fakultetais ir juose besimokančiais 8000 studentų. Tikimasi, kad, išklausę šį pristatymą, dešimtokai galės lengviau apsispręsti dėl būsimų studijų pasirinkimo.

Patyrę daug ispūdžių, nešini dovanomis (Petri lėkštelėmis su būsimais augaliukais ir lūpų pieštukais), pavargę, bet daug naujo išmokę, grįžome į Molėtus. Laukia vasaros darbas – augalų Petri lėkštelėje stebėjimas, rezultatų registravimas. Tikiuosi, kad tiek mokiniams, tiek augalams pavyks išvengti infekcijos...

Biologijos mokytoja R.Mongirdienė

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą