
Jau antra savaitė, kai gimnazijos psichologė Jūratė Laurinavičiūtė pradėjo gimnazistų ir mokytojų supažindinimą su sensoriniu kambariu. Mokiniai pertraukų metu, o mokytojai po pamokų ateina patyrinėti naują edukacinę erdvę, skirtą poilsiui ir trumpam atokvėpiui. Sensoriniame kambaryje galima naudotis sėdmaišiais, supamaisiais foteliais, atpalaiduojančiais kamuoliais, terapine sūpuokle, pojūčių takeliu, burbulų šviečiamąja sienele, spalvų gaubliu, kvapų difuzoriumi, kompiuteriu su sensorine įranga, žiūrėti relaksacinius vaizdus, klausytis atpalaiduojančios muzikos, žaisti stalo žaidimus, piešti, spalvinti ar tiesiog ramiai pasėdėti.
Būsimi sensorinio kambario lankytojai supažindinami su kambario taisyklėmis ir tvarka: jie turi laikytis tylos, nesinaudoti mobiliaisiais telefonais, elgtis atsakingai, gerbti kitų patalpoje esančių asmenų poilsį ir susikaupimą. Vienu metu kambaryje gali būti nuo 1 iki 8 asmenų. Buvimo trukmė – ne daugiau kaip 45 minutės. Pirmieji lankytojai buvo pakviesti pažaisti įtraukiantį stalo žaidimą „Bendravimo bokštas“.
Mokinių ir mokytojų įspūdžiai, reakcijos bei emocijos labai džiuginančios ir viltingos. Pokalbiai atskleidė, kad sensorinis kambarys tikrai sulauks savo lankytojų. Vieniems ypač patiko suptis terapine sūpuokle, kitiems – stebėti šviesų ir spalvų žaismą, o dar kitiems – tiesiog ramiai pailsėti atpalaiduojančioje atmosferoje, atsitraukus nuo koridorių šurmulio. Džiugu, kad netrukus po sensorinio kambario pristatymo mokiniai jau pareiškė norą vėl čia sugrįžti ar, turėdami laisvą pamoką, praleisti laiką šioje erdvėje.
Sensorinio kambario įkūrimas pagal TŪM projekto įtraukiojo ugdymo srities planą suteikė gimnazijos bendruomenei naują galimybę ugdyti emocinę kompetenciją, rūpinantis savo fizine ir psichine sveikata.
Psichologė Jūratė Laurinavičiūtė