Naujienos

Vilniaus universiteto Istorijos fakultetas – istorijos mokytojams

Įvairių Lietuvos respublikos mokyklų mokytojai ir aš su Skaidrina galėjome dalyvauti Vilniaus universiteto organizuotuose trijuose kontaktiniuose seminaruose mokinių atostogų metu. Seminarai „Į mokinį orientuotas istorijos mokymas: ugdymo tobulinimo praktiniai aspektai“ vyko Puvočiuose, Varėnos raj., Sanklodiškių k., Molėtų raj. ir Kernavėje, Širvintų raj. Tai Vilniaus universiteto istorijos fakulteto lektorių ir istoriją dėstančių mokytojų puikaus bendradarbiavimo pavyzdys. Veiklų iniciatorius - Akademinių reikalų ir tarptautinių ryšių prodekanas dr. Norbertas Černiauskas. Jo veiklai pritarė VU istorijos fakulteto dekanė dr. Loreta Skurvydaitė, organizacinius darbus atliko VU Studijų administratorė Vilma Butkutė-Pavilanskienė.

Mokytojai galėjo klausytis paskaitų istorijos, antropologijos, archeologijos, paveldosaugos, sociolingvistikos, menotyros, dalyko didaktikos temomis. Jas skaitė Lietuvos universitetų ir  institucijų lektoriai, ekspertai ir praktikai: VU rektorius, profesorius Rimvydas Petrauskas, dr. Dainius Noreika, lektorius Andrius Grodis,  LMTA Vaidybos ir režisūros katedros docentė Aldona Vilutytė, Lietuvos žurnalistas, publicistas, signataras Rimvydas Valatka, VU Mokslo reikalų ir plėtros prodekanas doc. dr. Salvijus Kulevičius, VU istorikas ir rašytojas dr. Tomas Vaiseta, VU asit. dr. Akvilė Naudžiūnienė, menotyrininkė Gabrielė Radzevičiūtė, psichologė - psichoterapeutė Ieva Vasionytė, VU IF prodekanas dr. Norbertas Černiauskas, žurnalistė, LRT tyrimų skyriaus vadovė Indrė Makaraitytė, VU IF asist dr. Marius Ėmužis, edukologė dr. Sandra Kairė, VšĮ “Kultūros paveldo akademija”, programų koordinatorė Agnė Žilinskaitė, Bažnytinio paveldo muziejaus direktorė, dailininkė ir menotyrininkė Sigita Maslauskaitė-Mažylienė, Lietuvos archeologas, pedagogas Gintautas Vėlius ir VU IF dekanė, kultūros istorikė Loreta Skurvydaitė.

Paskaitų metu mokytojai galėjo išgirsti naujausius Lietuvos ir užsienio mokslo tyrimus, dalyvauti diskusijose, keldami klausimus, kaip panaudoti „nepatogią“ informaciją pamokų metu, kaip pateikti „jautrias“ temas, kaip motyvuoti mokinius tapti savivaldžiais, aktyviai dalyvauti gyvenamosios aplinkos pažinime ir kaip mokytojams įveikti stresą ir būti darbingiems. Aptartas Istorijos bendrosios programos atnaujinimas XI- XII klasėms ir VI – VIII klasėms.  Laukia nauji iššūkiai.

Seminarų metu buvo organizuotos įdomios ekskursijos po Lietuvos etnokosmologijos muziejų ir Kernavę. Suorganizuotos puikios darbo ir nakvynės  sąlygos, maitinimas.

Mokytojai gavo kompetencijų tobulinimo pažymėjimus.

Tęstinumas būtinas. Svarbu patikrinti teoriją praktikoje.

Molėtų gimnazijos istorijos mokytoja V. Petrauskienė