Molėtų gimnazija

Kalbos vedlys

kontrolinis-426x268

Jau įsibėgėjo rašinių maratonas. Vėl svarstome, kokį teiginį pasirinkti, kaip pasirinkti pavyzdį, kad jis būtų svarus, kaip apibendrinti pastraipą ar ją susieti su kita. Tikriausiai dėl tų kūrybinių kančių ir baimės, kad mūza nepabėgtų, vis dar pamirštame pagrindines gramatikos taisykles, kurios ir sutrukdo mums užkopti į olimpą. 

Keletas dažnesnių klaidų iš mokinių rašinių:

Žmogaus laimę ne įtakoja, o lemia, turi įtakos įvairios gyvenimo aplinkybės.

Kelias į laimę yra kupina ne nuopolių, o nuopuolių (nes puolė)

Daug kančios lietuviai patyrė ne vardan, o dėl savo ir artimųjų laimės.

Jis nori pasinerti į meilę, bet ir ne tuo pačiu, o kartu siekia šį jausmą nuslopinti.

Jis ne patapo, o tapo ne priklausomu, o priklausomas nuo savo valdovo.

Ne pas šiuolaikinį žmogų yra daug, o šiuolaikinis žmogus turi daug problemų.

Jauni žmonės ypač nemėgsta klausytis kitų patarimų ir ne to pasekoje, o dėl to klysta.

Ir dar:

Nepamirškime išskirti šalutinių sakinių (Iš esmės viskas, ką regime, yra vienoks ar kitoks vaizdas; Jis teigia, jog žmogus bando padaryti viską, dėl to labai nusivilia ). Šalutinį sakinį „išmetus“ iš pagrindinio, šis lieka logiškas ir aiškus.

Vienaskaitos galininko linksnyje rašykime nosinę raidę (Kyla svarbiausia problema, kaip surasti gyvenimo prasmę).

Būtinai parašykite diakritinius ženklus ant i ir j.

Jeigu įsidėmėsime šias kelias klaideles ir jų nebekartosime, tai ir pasibalnoti Pegasą bus lengviau.

 

Lietuvių kalbos mokytoja Lina Urbanavičienė

Pamokų laikas

1. 800 - 845

2. 855 - 940

3. 950 - 1035

4. 1055 - 1140

5. 1205 - 1250

6. 1300 - 1345

7. 1350 - 1435

Kaip mus rasti

MG1

Projektai

pro-zalieji

efc-akademija

sveika mokykla_logotipas_25_m

url

mes rusiuojam

sazininga mokykla

EU-flag-Erasmus vect_POS-e1498045550334